Pobrežie v okolí Bašky

02.07.2011
pobrezie-v-okoli-basky-

Chorvátsko - ostrov Krk

Potom, čo sme si rozložili náš hlavný stan v Baške v kempe Zablače a uskutočnili prvé túry po okolí, prišiel čas na to aby sme prevetrali vodný dopravný prostriedok: gumenú Pálavu. Aj keď je tento člnok dosť pomalý na veslovanie po mori, má aj svoje výhody. Napríklad pekne kopíruje vlny :)

Už počas peších túr sme pochopili, že veslovanie popri pobreží bude stáť zato. Prvý deň sme sa vybrali z Bašky smerom na východ. Veslovali sme popri početných plážičkách a útesoch smerom do zálivu Vela Luka. Po pokojnom mori sme napredovali celkom rýchlo a tak sa nám podarilo dostať až do spomínaného zálivu, tu sme sa otočili a po ceste späť si dopriali kúpaciu pauzu na pláži Vrženica. V máji bolo more ešte studené... Bŕŕ

strážca

Z mora má človek úplne iné pohľady na pobrežie ako keď kráča po chodníčku nad plážami. Otvárajú sa pohľady na útesy a rôzne drobné jaskyne a diery. Na druhý deň sme sa vydali preskúmať pobrežie z Bašky smerom na západ. Útesy tu sú oveľa vyššie a tak sme mali možnosť obdivovať množstvo rôznych skalných útvarov.

To najzaujímavejšie pre nás však bol kaňon vyrezaný v skale, ktorý sa zúžil až na šírku lode. V dierach kaňonu bolo (podľa kriku) veľké hniezdisko vtákov. Videli sme však len jedného (zrejme strážcu), hranice jeho trpezlivosti sme radšej neskúšali :))

Členité pobrežie tu ponúka naozaj veľa zaujímavostí. V ďalšej zátoke sme natrafili dokonca na jaskyňu, prístupnú len z mora. Boli tu stopy po človeku, do jaskyne sa určite chodí, ale pre komplikovyný prístup z lode a aj fakt, že sme boli bez svetla sme sa rozhodli prieskum vypustiť...

Otáčací bod v smere na západ pre nás bol mys Škuljica na ktorom je maják. Tu sme na plážičke vystúpili z lode a urobili prieskum kaňonu z pobrežia. Nádherné výhľady na ostrov Prvič, čisté more, škoda, že voda ešte bola studená. Pri ceste naspäť sme sa nenudili. Predsa len pohľady boli troška z iného uhla.

Pozorovali sme ovce pasúce sa na brehu, ktoré boli kôli šťavnatému sústu schopné dostať sa na neuveriteľné miesta. Z lezeckého hladiska sme objavili zopár miest, kde by bolo zaujímavé bouldrovanie nad morom. Ozaj, lezenie bolo nakoniec predsa len to, čomu sme na tomto ostrove venovali najviac času. Ale o tom už nabudúce...

Fotky Pobrežie v okolí Bašky

Los 02.07.2011
...to je článok z dnešného dňa?

zuzana 02.07.2011
Fakt paráda,ste ma namotivovali....výborné fotky aj popis ...

Martina 02.07.2011
Nie nie, z dneška nie, tak 3 týždne vzad

Los 02.07.2011
...tu som prežil v detstve najkrajšie prázdniny (1985), vďaka vám som si zaspomínal a rád by som si tam po rokoch opäť vrátil. Takže až budete nabudúce chcieť odniesť kufre... :-)

juraj (3juraj3@gmail.com) - 24.01.2012
krááásne fotky. odporučm j ostrov rab trochu južnejšie priroda ešte krajšia :-))