Chorvátske zákutia: sútok riek Krupy a Zrmanje

10.09.2015
chorvatske-zakutia-sutok-riek-krupy-a-zrmanje

Ocitnúť sa v Chorvátskej Paklenici začiatkom októbra a chytiť monzún ešte nemusí byť až taká katastrofa. V oblasti s množstvom zaujímavých, nielen lezeckých ale predovšetkým turistických cieľov sa dá aj v daždivom počasí niečo podnikať. Naše výpady k hornému toku rieky Zrmanje a jej prítoku riečky Krupy boli síce prerušované dažďom ale pomedzi mraky vykuklo občas aj slniečko.

Na hornom toku rieky Zrmanje je v prípade dostatku vody dokonca organizovaný rafting. Riečka je to veľmi pekná. Na niektorých miestach treba prenášať lode kôli vodopádom.

Tento krásny kúsok prírody je v podstate zabudnutý a veľmi málo navštevovaný. Turisti mieria na pobrežie, na pláže, prípadne väčšinou lezci zase do Paklenice na skaly. To nám ale vyhovuje a umožňuje nám objavovať takéto zabudnuté a nádherné miesta.

Krupa_-_Kudin_most

Vo vápencovej krasovej krajine sú brehy riečok porastené hustým porastom, čo vytvára kontrast s vyprahnutou okolitou krajinou. Krasová krajina ponúkne sem tam aj nejakú zaujímavú jaskyňu, množstvo skalných útvarov a krásnych výhľadov.

Starobylý Kudin most, netopieria jaskyňa, staré mlyny, vodopády a pereje za aké sa inde v národných parkoch platí vstupné, to všetko si tu vychutnáte v klude a samote... treba len mať trošku toho objaviteľského ducha a ... ťah na bránu.