Rieka Cetina - z Omišu po Radmanove Mlinice

26.12.2008
rieka-cetina-z-omisu-po-radmanove-mliniceChorvátske rieky vlievajúce sa do Jadranského mora sú pre mňa osobne jedným zo siedmych divov sveta. Už som tu písal o raftingu na rieke Cetine. Pozreli sme sa aj do pirátskeho mesta Omiš, kde sa Cetina vlieva do mora. Teraz sa vyberieme na výlet po rieke a spojíme tak mesto Omiš s miestom, kde končí spomínaný rafting - Radmanove mlinice.
                    Pre nás suchozemcov bol tento výlet ideálnym miestom pre využitie nafukovacej Pálavy. Cetina v týchto miestach už tečie pokojne, boli sme mimo nebezpečia, ktoré by na nás mohlo číhať na mori. Vyrazili sme priamo z kempu a jediný adrenalín počas dňa bolo podplávanie mostu v Omiši. Je nízky a tak sme museli v loďke takmer ležať. Potom už to bola pohoda a veslovanie - veľa veslovania...

Po preplávaní kaňonu ktorého steny sú známym lezeckým terénom sme zahli ( spolu s riekou) doprava. Nasledovala dlhá rovinka, po brehoch rieky porastených bujnou vegetáciou však bolo čo obdivovať. Zážitok bol prechod zarasteným ramenom, ktoré sa nakoniec ukázalo ako skratka.

Obdivovanie párika labutí sa takmer skončilo súbojom, už som sa bál že dobiedzajúceho labutiaka budem musieť spacifikovať veslom. Nakoniec mu stačilo pár krát tresnúť veslom o vodu. Potom nás už kontroloval s odstupom. Na výletné lode si netrúfal, my sme sa mu zdali zaujímavejší...

Cetina                     Ďalej po prúde sa rieka zužuje a rozdeľuje na viac ramien. Na mieste kde končí rafting je niekoľko starých mlynov. Na ich základoch vyrástla veľká záhradná reštaurácia. Tu sme sa občerstvili, popozerali si pekné okolie. Informačná tabuľa okrem iného spomína, že toto zákutie poslúžilo aj pri natáčaní Winnetua.

Po oddychu sme sa vydali na cestu späť. Na našej gumenej loďke jedna cesta trvala asi štyri hodiny. Predsa len sme na pokojnej vode trochu pomalí, ale napríklad pre morský kajak by bol tento terén ideálny.