Pevnosti Mirabela a Fortica nad Omišom

23.08.2017
pevnosti-mirabela-a-fortica-nad-omisom

Do Omišu sa po rokoch vraciame opäť. Po našom druhom pobyte si ho dovolíme pasovať za najkomplexnejšie mesto chorvátskeho pobrežia. Je tu jednoducho všetko...

V tomto článku sa ale budeme venovať špeciálne dvom pevnostiam vypínajúcim sa nad Omišom. Omiš bol v stredoveku za čias Benátskej republiky známy ako mesto pirátov.

Benátčanom bol tŕňom v oku a dlho ho nevedeli dostať pod svoju nadvládu.

Z tých čias sa zachovala historka o tom ako omišania ukrývali svoje lode v ústí rieky Cetina a rieku uzatvárali podvodnu reťazou takže prenasledovatelia nemohli za nimi ďalej do ústia rieky. Rovnako nastražovali v ústí rieky podvodné pasce do ktorých nepriateľské lode narážali keďže nevedeli o ich umiestnení.

Z týchto čias sa zachovali dve, vraj nikdy nedobité pevnosti týčiace sa nad mestom. Ich návšteve sme tentoraz venovali čas a prinášame vám bohatú fotogalériu.

obidve_pevnosti_z_protisvahu

Za vstup do pevností sa platí. Za Forticu 15 Kuna za Mirabelu 20. (cca 2 a 3 euro)

Výstup na Forticu sme tentoraz uskutočnili zo strany od mesta. Kôli výstavbe bol starý chodník preložený, treba pozorne sledovať značenie. Odporúčame ísť radšej v skorších ranných hodinách kôli slnku. Zoberte si so sebou dostatok vody, hore v pevnosti nebola možnosť ju doplniť. Zostúpili sme druhou stranou chodníčkom v borovicovom lese (Planovo). Obuv: zoberte si tenisky, žiadne plážové šlapky!!!

Do mesta sa dá vrátiť popri tuneli ale my odporúčame červeno značenú trasu po starej ceste s krásnymi výhľadmi na mesto. V starom meste vám odporúčame odskočiť na prehliadku Mirabely. Zopár schodov a odmenou vám budú nádherné výhľady...

Fotky Pevnosti Mirabela a Fortica nad Omišom

RE: Pevnosti Mirabela a Fortica nad Omišom
Jano 23.08.2017
Martin,vsetky tieto kultune miesta su viditelne dobre udrzovane-obdivujem ich,su to chudobne krajiny. Zavidim ti tieto zazitky Jano